Mamaia – Statiune din Romania

Mamaia – Statiune din Romania – Mamaia este amplasata in Dobrogea, Romania intre Constanta si Navodari,reprezintă principala destinatie de vacantă de pe litoralul românesc,  intre grindul dintre Marea Neagră și limanul numit Siutghiol.Acest grind are o lungime de 8 km si doar o lătime de 300 m. Stațiunea Mamaia a fost inzestrată cu una dintre cele mai mari plaje din intreaga Europă. Aceasta se intinde pe o distanță de aproape 10 kilometri, intre orașele Constanța și Năvodari, iar lățimea sa atinge aproximativ 200 de metri.

 

Plaja este acoperită cu nisip fin, parte mineral, parte cochilifer, iar intrarea in apă se face lin, adâncimea mării crescând treptat pe o distanță destul de mare. Pentru siguranța, protecția și confortul turiștilor, pe plajă sunt amenajate puncte de Salvamar, corturi de prim ajutor, toalete și puncte de colectare selectivă a deșeurilor. O mare parte a plajei este amenajată cu șezlonguri și umbrele de care turiștii pot beneficia contra cost, insă există și zone in care aceștia se pot instala gratuit.

 

La fel ca stațiunea,plajele au cunoscut o imbunătățire a calității nisipului, a curățeniei și a serviciilor oferite, ca urmare a cesionării drepturilor de administrare către agenți economici privați. De asemenea, in lungul plajei se regăsesc o serie de unități de cazare diverse, magazine, restaurante, terase, cluburi și discoteci. Precum am menționat anterior, în ultimii ani, stațiunea Mamaia s-a dezvoltat intr-un ritm alert.

 

A inceput să ofere servicii tot mai bune și din ce in ce mai multe posibilități de petrecere a timpului liber și de agrement: parcuri de distracție, un complex acvatic (Aqua Park) , un teatru de vară (Teatrul de Vară Mamaia) , centre de recuperare (Centrul de recuperare Aqua, AXIS Centru pentru recuperare medicală) , baruri (Vega Vintage Bar, , El Comandante) , cluburi de noapte (Fratelli, Bellagio, EGO) , cluburi pe plajă (Crema, Crush, Kudos) , terase elegante (Sabroso, La Scoica, Jazz) , pizzerii traditionale ( Pizza Maestro) , terenuri sportive, mini-golf, baschet sau tenis…toate acestea și multe altele iși asteaptă turiștii cu nerabdare.

 

Pasionații de sporturi acvatice pot practica in Mamaia jet-sky-ing, wind-surfing, schi nautic, parapantă sau yachting. Stațiunea este recunoscută ca fiind locul unde distracția și voia bună e garantată, de aceea a devenit o destinație din ce in ce mai cautată chiar și de străinii ce iși doresc să aibă parte de o experință diferită.

 

2. Analiza amenajărilor existente

Principalele atracții ale Mamaiei sunt Satul de Vacanță, parcul de distracții Aqua Magic și Telegondola Mamaia inaugurata pe data de 16 iulie 2004. SATUL DE VACANȚĂ este un loc popular printre turiștii care iși petrec concediul in stațiunea Mamaia. Amenajat in sudul stațiunii, intre lacurile Tăbăcărie și Siutghiol, deși pare dedicat in special copiilor, acest loc este ideal pentru toate persoanele aflate in căutarea distracției și veseliei.La origini, Satul de Vacanță a fost conceput ca un complex de restaurante care sa reunească specificul culinar al provinciilor romanesti.

 

De aceea, mai toate localurile amenajate in Satul de Vacanta poarta nume sugestive: Casa Prahoveană, Casa Vâlceană, Casa Dobrogeană, Casa Argeșeană). De-a lungul timpului, pe langa aceste “Case” au fost deschise o mulțime de alte restaurante, terase, galerii comerciale și tarabe cu suveniruri de toate felurile. Astfel, Satul de Vacanta a devenit un loc polivalent, plin de culoare, in care turiștii se pot plimba, pot face cumparaturi sau pot manca preparate diverse.

 

Atracția principală a Satului de Vacanță este celebrul LUNA PARK, un parc de distracții plin de lumini și jocuri colorate. Sunt disponibile trenulețe și caruseluri pentru cei mici, dar
și instalații pregătite să le ofere senzații tari celor mari (centrifuga, roller-coaster, ciocane, etc.).

 

PARCUL ACVATIC AQUA MAGIC este amenajat la intrarea sudică in stațiunea Mamaia,aproape de stația de telegondolă. Accesul in parcul acvatic se face prin zona parcării aflate
intre hotelurile Perla și Aurora. Construit pe o suprafață impresionantă și având o capacitate de 3000 de locuri, parcul Aqua Magic a fost inaugurat in anul 2003, iar de atunci este locul
in care relaxarea face casa bună cu distracția la cote maxime.

 

Aqua Magic este prevăzut cu 14 instalații acvatice moderne grație cărora ziua petrecută in interiorul parcului va fi una de neuitat. Waterplayground și Baby Pool sunt atracțiile principale in zona dedicată copiilor. Prevazută cu mini-tobogane colorate, piscine buclucașe și personaje de povești, este locul in care cei mici se vor distra pe cinste, imaginandu-și povești cu marinari și pirați.

 

Zona destinată adulților oferă Relax Pool, Jacuzzi și Lazy River celor care doresc să “lenevească” intreaga zi, iar pentru cei curajoși și aventurieri Space Bowl, Super Crater, Multislide, River Ride, Mega Pipe, Twister, Kamikaze, Turbo Slide, Black Hole. Atmosfera de distracție este intreținută pe parcursul intregii zile de muzică, spectacole și concursuri organizate de echipa de animatori a parcului.Zona de sezlonguri si umbrele acopera intregul parc, marginind piscina principală, râul și zona dedicată copiilor. Parcul este prevăzut cu numeroase terase, baruri și restaurante in care vă puteți delecta cu bauturi variate, inghețată, snacks-uri, dulciuri și preparate culinare diverse.

 

Realizat in premieră in România, proiectul TELEGONDOLA MAMAIA reprezintă o instalație complexă de transport pe cablu, destinată turiștilor care doresc să admire panorama stațiunii Mamaia. Capacitatea de transport este de 600-1500 de persoane pe oră.Telegondola este o altă atracție a litoralului pentru turiștii de toate varstele, aceștia putând admira imprejurimile și stațiunea Mamaia.

 

Imbarcarea se face din două stații, prima in zona Perla Mamaia, iar cea de-a doua in zona Cazino Mamaia. In acest fel, turiștii vor avea ocazia să pluteasca efectiv pe deasupra stațiunii Mamaia, timp de aproximativ șapte minute, la o inălțime maximă de 50 de metri. Capacitatea unei gondole este de opt locuri, aceasta fiind inchisă, cu ventilație naturală și protecție solară. Mamaia este cea mai mare stațiune a litoralului românesc, iar acest lucru se oglindește și in capacitatea sa de cazare.

 

Cele peste 80 de hoteluri și vile turistice de pana la 5 stele oferă impreună aproximativ 35 de mii de locuri de cazare. Popularitatea de care se bucura stațiunea a creat un mediu propice pentru construire de noi spații de cazare, astfel că, in ultimii ani, pe lângă hotelurile cu tradiție, au aparut construcții noi (și continuă să apară) , care oferă condiții de cazare foarte bune:
Hotel Malibu, Hotel Florida, Hotel Palm Beach, Hotel Laguna, Hotel Club California, Hotel Del Mar, Hotel Richmond, etc. Pentru a ține pasul cu modernizarea statiunii, hotelurile vechi au fost și ele renovate, multe căpătând un aer elegant și plin de rafinament: Hotel Vega, Hotel Rex, Hotel Iaki, Hotel Flora, Hotel Savoy, Hotel Golden Tulip, Hotel Palas, Complex Mercur-Minerva, etc.

 

Deoarece gusturile și pretențiile turiștilor cresc de la un sezon la altul, din ce in ce mai multe hoteluri au amenajate spații pentru tratament și relaxare cu piscine, saune, săli de fitness, terenuri de sport, saloane de infrumusețare și saloane de masaj in care turiștii se pot relaxa și pot beneficia de tratamente de actualitate: Hotel Iaki, Hotel Vega, Hotel Palm Beach, Hotel Rex, Hotel Mamaia, Hotel Savoy și altele. Restaurantele și terasele sunt numeroase, multe dintre ele fiind inșirate de-o parte și de cealalta a falezei. De la fast food-uri și gelaterii până la restaurante “pretențioase”, Mamaia le are pe toate. Puteti mânca mâncare cu specific libanez, italienesc, chinezesc, turcesc, grecesc și chiar franțuzesc.

 

 

Istoricul stațiunii Mamaia

 

Legenda spune că o frumoasă fecioară a fost furată de turci pentru a fi dusă în haremul lor din Orient. Disperată, fata a strigat după ajutor „Mama, mama!‟, țipătul său, purtat de
valuri, ajungând de pe corabie la tărm, iar satul pescăresc s-a numit de atunci Mamaia. La începutul secolului XX, Mamaia era o mică așezare de pescari, adunată pe locul
nisipos, batut de vânturi și transformat într-o succesiune de dune a căror înălțime atingea 4-5 m, acolo unde se găsește astăzi localitatea Mamaia Sat.

 

Mamaia a apărut din necesitatea ca orașul Constanța să aibă o plajă modernă. La inceputul secolului XX, principala plajă a Constanței era situată „La Vii‟, spre faleza de sud a
orașului, într-o zonă de vegetație abundentă, a cărei legătură cu orașul era facilitată din 1883,de o cale ferată.

 

Construcția portului maritim al Constanței, care a demarat practic, in 1899, a impus mutarea acestei plaje. Se impunea, prin urmare, crearea unei noi plaje, corespunzătoare unei stațiuni estivale moderne. Meritul revine profesorului Ion Bănescu, primar al Constanței.

 

în anii 1905-1907, fiind considerat adevăratul întemeietor al Mamaiei. Din inițiativa și la insistențele sale, Consiliul Comunal hotătăște, în anul 1905, amenajarea unei viitoare stațiuni
pe limita de nisip în nordul Constanței, cu suprafața de 193 ha. Zona viitoarei stațiuni era în acea perioadă decât un cordon litoral pustiu, cu dune ce atingeau chiar și înălțimi de 5-7 m, la capătul căruia se aflau casele rare ale stațiunii Mamaia, modestă așezare de pescari, străjuită la capătul dinspre lacul Siutghil, de o vestită moară de apă.

 

Din 1906, considerat primul an în care noua stațiune a funcționat, începe configurarea construcțiilor ce vor individualiza Mamaia, în principal, prin înălțarea pavilionului de băi.
Conceput de arhitectul Petre Antonescu, stabilimentul, ridicat din lemne, semăna cu o casă de munte românească și consta din două pavilioane lungi, terminate cu câte un elegant foisor; fiecare adăpostea câte 56 de cabine.

 

De asemenea, în acea primă vară, stațiunea mai avea în dotare 45 de gherete mobile pentru bărbați și 35 pentru femei. Aceste instalații de început erau foarte importante pentru acea perioadă. Ziarul bucureștean „La Roumanie‟ afirma, anticipând:„Constanța dispune azi de o plajă care o va pune în rândul marilor stațiuni balneare din Orient.‟

 

Inaugurarea oficială a stațiunii a avut loc pe 22 august 1906, când două trenuri (deja se construise și o cale ferată, gara fiind situată în zona actualului restaurant „Tic-Tac‟) au
străbătut drumul de la Constanța până la Mamaia într-o oră și jumătate. Stațiunea Băile Mamaia, cum era denumită, era arendată prin licitație unui antreprenor, administrația orașului având obligația să supravegheze asigurarea curățeniei; în fiecare cabină existau: perie, pieptene, papuci, oglindă, costum de baie.

 

Statisticile primăriei constănțene consemnează și numărul primilor turiști: peste 45000 în 1906. Autoritățile contractează cu arhitectul francez Ed. Redon întocmirea planului de
sistematizare și parcelare a plajei în vederea unei valorificări complete, prin construcția de hoteluri, vile, parcuri, etc. Dar planul nu a prins contur, până la Primul Război Mondial nu s-a
înălțat mai nimic în afara pavilionului de băi: perimetrul construibil al stațiunii este parcelat, multe loturi sunt vândute, apar și câteva vile mici, în 1913 începe amenajarea unui parc-
acțiuni întrerupte de război.

 

În anii interbelici apar cca. 35 de vile situate mai ales în jurul actualului edificiu modernizat al clubului „Castel‟. De asemenea, tot în această zonă se construiesc în 1935,două importante edificii ale stațiunii: cazinoul și Casa Bărcilor. Tot din 1935 datează și noul plan de parcelare al Mamaiei: perimetrul dintre actualul club Castel și satul Mamaia este împărțit în 600 de loturi pentru vile și 12 loturi mai mari rezervate sanatoriilor și hotelurilor.

 

În anul precedent fusese construită și prima vilă mai mare, cu regim de hotel- vila Albatros, iar între anii 1936-1938 se construiește un hotel propriu-zis: „Grand Hotel Rex‟. Capacitatea
celor doua hoteluri și 35 de vile, era estimată în 1938, la 1067 de locuri, iar în 1939, conform statisticilor, stațiunea a fost frecventată de 110506 turiști.

 

După cel de-al Doilea Război Mondial, timp de peste un deceniu, nu s-au făcut amenajări noi. Hotelul București (actualul Yaky) și restaurantul cu același nume (1957),amenajarea hotelului „Albatros‟ și a restaurantului bar Cazinou (ambele în 1958) sunt primele schimbări care se fac după război.

 

Primele ansambluri hoteliere ale Mamaiei se înalță în doar trei ani (1959-1962) pe locul unor mlaștini desecate și acoperite cu nisip scos din lacul Siutghiol și de-a lungul acestuia se construiește șoseaua. Acest prim ansamblu hotelier (cca. 10000 locuri) se întinde între punctul „Pescărie‟ și extremitatea de atunci a stațiunii unde sunt hotelurile „Modern‟,„Palas‟, „Central‟, „Pelican‟. În același an, în vecinătatea nordică a stațiunii, se înalță hotelurile „Tomis‟, „Midia‟ și „Histria‟.

 

Urmează, în anii 1960-1961, „hotelurile lamă‟, cu 8-10 etaje, perpendiculare pe faleză: „Aurora‟, „Meridian‟, „Doina‟, „Flora‟ și „Victoria‟, între care se construiesc hoteluri mai mici, cu 4 etaje: „Dunărea‟, „Neptun‟, „ Ovidiu‟.

 

În 1962 își primesc oaspeții cele două mari hoteluri la intrarea în Mamaia, cu 14 etaje: „Parc‟ și „Perla‟, printre care se regăsesc 5 hoteluri mai mici: „Dacia‟, „Pescăruș‟, „Delfin‟, „Lotus‟ și
„Select‟. Întregul ansamblu hotelier era însoțit de magazine, bufete de plajă, tonete, un complex comercial. În 1963, se dă în folosință clădirea Teatrului de Vară. Ținând seama de
caracterul linear al reliefului, pentru a-i sparge monotonia, arhitecții au alternat construcțiile înalte cu altele mai mici.

 

O a doua etapă în extinderea stațiunii debutează în 1966, când sunt date în folosință hotelurile „Siret‟, „Bicaz‟ și „Dorna‟, iar în anul următor, în vecinătatea clubului „Castel‟ se
înalță hotelurile „Național‟ și „Unirea‟ (12 etaje) și Patria (14 etaje). În anul 1968, se deschid hotelurile „Riviera‟ (14 etaje) și „Majestic‟ (10 etaje), „Astoria‟, „Metropol‟, „Mercur‟ și
„Minerva‟. În anul următor, se construiesc alte 3 hoteluri plombă: „Junona‟, „Jupiter‟ și „Apollo‟.

 

Indispensabile agrementului sunt și restaurantele; astefel, alături de Melody bar se deschid restaurantele cu specific, Orient, Vatra și Hanul Piraților (toate construite în 1976), o
sală de jocuri mecanice și popice (1968). De asemenea, în iulie 1967 își începea emisiunile estivale Radio Vacanța, unicul post de radio estival din lume care emite zilnic în 5 limbi.

 

Construirea în 1970 a celor 10 minihoteluri și vile din extremitatea nordică a stațiunii, a oficiului poștal, a hotelului „Caraiman I‟, amenajarea restaurantului „Castel‟ și intrarea în
circuitul public la întreaga capacitate a Satului de Vacanță (1973) încheie o nouă etapă în structura Mamaiei. În 1971 s-a dat în folosință stația Peco de pe B-dul Lenin, a început
circulația minicarelor, s-a înființat discoteca „Sunquest‟ și au fost construite primele piscine. Deceniul următor (1975-1985) se construiesc alte hoteluri („Caraiman II‟, „Condor‟,
„Alcor‟, „Vega‟, „Amiral‟, „Ambasador‟, „Savoi‟ și „Lido‟), care se particularizează față de cele precedente prin calitatea și diversitatea dotărilor.

 

În ceea ce privește agrementul, se cosntruiește o pistă de teleschi pe lacul Siutghiol (1975), mai multe debarcadere, terenuri de tenis, se deschid discoteci, baze nautice pentru
practicarea windsurfului, se instalează tobogane acvatice, etc. În august, 1985 este dat în folosință și popasul turistic Mamaia, situat la 2 km de ultima clădire a stațiunii (cel mai mare
și mai modern de pe întreg litoralul).

 

În 1987 și-au petrecut vacanța aici, în mod organizat, peste 352000 de turiști, dintre care 90000 au fost de peste hotare.Începând cu anii ′90 până în ziua de azi, s-au făcut diverse investiții în stațiunea Mamaia, construindu-se și reamenajându-se în special cluburi, terase, restaurante, dar și hoteluri de 4 și 5 stele, majoritatea în partea de nord a stațiunii (în ultimii ani: „Phoenicia Holiday Resort‟, Hotel „Marina Regia Residence‟, Hotel „Vega‟, Complex Verona, Hotel„Golden Tulip‟).

 

Delimitarea stațiunii Mamaia Stațiunea Mamaia este delimitată la sud de Hotel „Perla‟ și se întinde pe o lungime de cca. 10 km până în partea de nord, la Campingul „Hanul Piraților‟.
Componenta sudică a stațiunii este delimitată de Hotelul Perla în sud și de Cazino, în partea centrală.

 

Căi de acces spre Constanta

Majoritatea turiștilor fac cunoștință cu litoralul românesc al Mării Negre la Constanța,un oraș aglomerat ș principalul port maritim al țării.Pentru a ajunge la mare, sunt posibile aproape toate mijloacele de transport: rutier,feroviar și aerian. Transportul rutier cu autocatul este un alt mod de a ajunge la mare, pentru cei cu mai puține posibilități. De la București se fac curse zilnic spre Constanța la intervale de o oră, maxim două ore. Durata călătoriei este de trei ore și jumătate.

 

Transportul feroviar este o altă metodă de transport, tot pentru cei cu posibilități mai reduse. Distanța de la București la Constanța, trenul o parcurge în două ore și jumătate sau trei ore. Constanța este deservită de aeroportul Mihail Kogălniceanu (0241/258378), situat la 25 km NV de oraș. Costurile unei curse dus-întors variză între 300 și 400 € (plecare din
aeroportul Henri Coandă) și timpul în care se parcurge distanța este de aproximativ o oră.

 

De aici, călătoria până în centru orașului durează o jumătate de oră (taxi cca. 30 lei). Pe șoseaua principală din fața aeroportului trec maxi-taxiu-uri spre autogara Sud (principală) din
Constanța din oră în oră (între 6:00-20:00). Aceasta este situată la fel ca și gara la 2 km vest de centru, iar în gară este un birou de bagaje deschis non-stop.

 

Căi de acces către Mamaia

Vara, autobuzele 32 și 41 circulă de la gara din Constanța până în capătul îndepărtat al Mamaiei; în afara sezonului, autobuzul 40 (deși are afișată ca destinație Mamaia) oprește la
Pescărie, înainte cu o stație de marginea sudică a stațiunii, de unde puteți lua unul din autobuzele 23 care circulă frecvent, făcând legătura cu localitatea Năvodari.

 

 

Programul autobuzelor este 5:00-23:00 (5:45-23:00 în weekend), și de la majoritatea chioșcurilor se pot cumpăra bilete, inclusiv de două călătorii, valabile două călătorii în Constanța sau un drum până la Mamaia. Controlorii sunt foarte vigilenți, iar amenzile usturătoare, daca sunteți prinși călătorind fără bilet. Odata urcați, nu uitați sa compostați biletul (la ambele capete)!

 

General Taxi (0241/617844) și Romaris (0241/690000) sunt două dintre cele mai bune companii de taxi din oraș. Dinspre București (pe șoseaua Hârșova-Constanța) sau dinspre Tulcea și Brăila,accesul spre Mamaia se face prin abatere la stânga, pe B-dul. Aurel Vlaicu (fără a se intra în Constanța).Dinspre cetatea Histria sau din orașul Năvodari se poate ajunge la Mamaia prin traversarea, pe podul rutier, a canalului Poarta Albă- Midia- Năvodari Resursele turistice ale zonei Stațiunea Mamaia este cea mai frumoasă a litoralului românesc, cu o plajă ce se întinde pe cca. 10 km și o lățime de 100-200 m, în nord și 50-100 m în sud.

Panta lină ce caracterizează platforma litorală și lipsa stâncilor de pe fund, nisipul foarte fin de origine cochiliferă, prezența brizei de zi și de noapte sunt principalele calități ale plajei stațiunii. Marea Neagră, se află pe locul trei din Europa după Marea Mediterană și cea a Nordului, cu suprafața de 411.540 kmp. Adâncimea maximă de 2.246 m, cea medie de 1.200 m o fac să ocupe locul al II-lea dupa Marea Mediterană potrivit parametrilor și volumului.

 

Salinitatea este mult mai scăzută decât a celorlalte mări, iar o caracteristică este că nu are maree, iar temperatura păturilor de la suprafață urmează evoluția temperaturii apei, atingând
în timpul verii 26°- 28°C. Una dintre cele mai importante caracteristici este lipsa faunei periculoase. Clima este maritimă de litoral, caracterizată de un mare grad de stabilitate
termică a atmosferei, temperatura medie anuală fiind de 11°C, media în iulie 22°C, iar în ianuarie peste 0°C.

 

Plaja, orientată către est, este însorită aproape tot timpul zilei, nisipul fin ce atinge în timpul verii temperatura de 45°C este ideal pentru aeroterapie și băi de nisip. Cu o istorie de aproximativ opt decenii, Complexul Cazino din Mamaia a fost modernizat, oferindu-i posibilitatea unui nou început. Construcția Cazinooului a fost finalizată în 5 ani (1930-1935), la inaugurarea lui participând Regele Carol al II-lea, membrii Guvernului și a municipalității din Constanța.

 

Pasarela de la Cazino, cu o lungime de 105 m devenise în scurt timp o atracție imoprtantă a stațiunii. Pentru un timp destul de lung, pasarela din Mamaia a fost o construcție
reprezentativă pentru stațiune, însă acest lucru s-a schimbat peste ani datorită lipsei implicării
autorităților pentru atracțiile turistice, pasarela devenind o ruina.

 

Insula Ovidiu este situată pe lacul Siutghiol, la o distanță de 5 km de malul stațiunii Mamaia și 500 m de cel al orașului Ovidiu. Insula reprezintă cel mai inedit loc de pe litoralului românesc, constituind unica atracție turistică care funcționează pe o insulă naturală.

 

Pentru a ajunge pe insula Ovidiu, puteți lua fie vaporașul, fie șalupa, și veti avea parte de o plimbare scurtă, însă lină și plăcută. Insula Ovidiu oferă turistilor și posibilitatea de cazare,
având la dispozitia acestora un număr de 20 de locuri de cazare, în 10 căsute de 3 stele; fiecare căsuță este dotată cu un pat matrimonial, grup sanitar propriu, aer condiționat,
televiziune prin cablu.

 

Aici se mai poate întâlni și o terasă rustică de 100 de locuri și principală atracție a insulei – un restaurant cu o capacitate de 500 de persoane, unde specialitatea casei o reprezintă meniurile pescărești și mâncărurile tradiționale. Lacul Siutghiol se întinde pe o suprafață de 1 900 hectare, având o lățime de 7,5 km și o lungime de 2,5 km. Pe întreaga sa suprafață se practică sporturi de apă (schi nautic,yachting).

 

Cei care nu au venit la Mamaia doar pentru plaja fină și sunt dornici să vadă lucruri noi, pot face o vizită în orașul Constanța, să viziteze următoarele:• Acvariul se deschide la 1 mai 1958 ca primul acvariu public din România. Este o destinație care nu trebuie să lipsească din itinerariul oricărui turist care vizitează Constanța.

 

Construit pe faleza Cazinoului,  adăpostețte o mare varietate de pești de apă dulce și sărată, atât de la noi cât și din alte zone (găzduiește 2000 de pești din 60 de specii). Acvariul se poate vizita zilnic între orele 9:00-16:00, iarna și 9:00-20:00, vara. Cazinoul, ridicat între anii 1904-1909, pe faleză, foarte aproape de acvariu, este una dintre construcțiile monumentale ale orașului și loc de promenadă pentru turiști.

Delfinariul, deschis la 1 iunie 1972, este o mare atracție pentru turiști. Frumoasele mamifere înzestrate cu o inteligență deosebită uimesc și se distrează în același timp. De-a lungul anilor au apărut alături de delfini, în același bazin și foci sau pinguini, completând spectacolul acvatic. Delfinariul se poate vizita la orele 9:00,11:00, 15:00, 17:00, 19:00 în sezonul estival (piscină în aer liber) și 10:00, 13:00, 15:00 în extrasezon (piscină acoperită).

Farul genovez este situat tot pe faleze, la capătul nordic al parcului. Se consideră în general că el a fost construit de către genovezi pentru a-și asigura călăuzirea corăbiilor ce se îndreptau spre golful Constanța, în jurul anului 1300. Înalt de 8 metri, farul a fost refăcut în forma actuală de către englezi în anii 1860-1861 și constituie un interesant monument de arhitectură.

Razboaiele i-au cauzat multe avarii de-a lungul timpului și a fost restaurat în anul 1948. Alte obiective care merită vizitate în orașul Constanța sunt: Muzeul Marinei Române
(1969), Muzeul de Artă (1961), Muzeul de Arheologie (1878), Moscheea Constanța (1910), Biserica romano-catolică „Sf. Anton‟ (1937), Catedrala ortodoxă „Sinții Apostoli Petru și
Pavel‟ (1885), Biserica greacă „Schimbarea la față‟ (1865).

La aproximativ 60 km de Constanța, drum care se parcurge într-o oră, se află Histria, care este cel mai vechi oraș de pe actualul teritiriu al României. În prezent, ruinele sale se află
în comunia Istria. Cetatea Histria a fost întemeiată de coloniștii greci din Millet, în jurul anului 657 î.H. ca port la Marea Neagră și distrusă în secolul al VII-lea de invaziile avaro
slave.

Ruinele cetății, aflate pe malul lacului Sinoe, pot fi vizitate de cei pasionați de istorie. În prezent, se pot vedea: zidul de apărare, cu turnuri și bastioane, ruinele conservate ale
templelor grecești, stăzi pavate și cartiere de locuințe sau ateliere, mai ales romane, terme și bazilici civile și creștine, în centrul orașului fiind una dintre cele mai vechi bazilici din
regiune, datând din secolul VI d.H.Histria a fost înscrisă prima pe lista celor 5 zone de interes arheologic prioritar, iar în data de 13 februarie 2007, cetatea a fost înscrisă oficial pe Lista Patrimoniului European.

Speram ca va placut articolul nostru Mamaia – Statiune din Romania.Daca doresti sa contribui la acest articol o poti face cu placere Aici, Noi tinem cont de sfaturile pescarilor, asta.. pentru ca ne pasa.

 

Leave a Comment