Scrumbie de Dunare – Totul despre scrumbie

0

Scrumbie de Dunare este cel mai sanatos peste din apele Romaniei, Scrumbia este un peste marin din familia clupeide, din Marea Azov si Marea Neagra, grasimea scrumbiei reduce colesterolul si protejeaza inima. Este o specie endemică relictă în Marea Neagra, de unde primavara devreme migrează în fluviul Dunarea, Nistru, pentru a-si depune icrele. Din 15 aprilie pescuitul la scrumbie este permis pana in data de 14 aprilie inclusiv, urmand apoi dupa data de 14 sa fie interzis.Pescarii locali ne spun insa cu tristete ca pestele este din ce in ce mai rar si pe cale de disparitie din cauza braconajului. Vezi Clarificarile Anpa si cand poti pescui la Scrumbie. Trebuie sa retineti si sa fiti atenti cand serviti scrumbia, deoarece are foarte multe oase.

Pentru pescari..

Pana cand temperatura apei nu depaseste 12 grade , scrumbia se poate prinde doar la plase daca a urcat pe Dunare. De la 12 grade in sus , cu cat creste temperatura apei cu atat si scrumbia se hraneste mai intens si raspunde mai bine la mustele artificiale. Temperatura optima a apei este de 15 grade deci va recomand sa consultati buletinele hidrologice ale apelor Dunarii si cotele aferente !

 

Ce beneficii are Scrumbia…

Scrumbia: beneficii pentru sănătate

Scrumbia este un peşte indicat în dieta celor care vor să scadă în greutate, datorită conţinutului redus de colesterol. O porţie de 100 de grame de sardine conţine doar 136 de calorii, dar acest număr depinde de modul în care sunt preparate. De exemplu, sardinele fierte, coapte, fripte sau marinate au mai puţine calorii decât cele prăjite în ulei, eventual şi „îmbrăcate într-o pătură” de mălai ori făină şi ou.

Calciul şi vitamina D din scrumbie ajută la dezvoltarea armonioasă a sistemului osos şi menţine sănătatea oaselor, prevenind mult temuta afecţiune numită osteoropoză. De asemenea, calciul este esenţial şi pentru menţinerea sănătăţii părului şi a unghiilor, prevenind în acelaşi timp formarea cheagurilor de sânge.

Mineralele din scrumbie, care se regăsesc în principal nu în carne, ci în oase şi în piele, au un rol foarte important în toate procesele care asigură funcţionarea corectă a organismului. De aceea este important să mâncăm scrumbia cu tot cu oase, nu doar carnea, pentru că substanţele nutritive se regăsesc peste tot şi e păcat să aruncăm la gunoi o doză importantă de sănătate. Seleniul în special este un mineral care ajută la procesul de detoxifiere şi reduce riscul de boli ciroză hepatică.

Alte elemente importante din scrumbie sunt acizii graşi Omega 3, grăsimi nesaturate care au puternice efecte antioxidante şi previn apariţia inflamaţiilor în organism, de vină pentru apariţia multor probleme de sănătate, inclusiv cancerul. Aceştia reduc nivelul trigliceridelor, reglează nivelul de colesterol şi previn astfel boli de inimă sau alte afecţiuni cardiovasculare, precum infarctul, ateroscleroza sau accidentul vascular cerebral.

Studiile arată că peştele consumat de cel puţin 2 ori pe săptămână reduce semnificativ riscul de tromboză, osteoartrită şi afecţiuni tiroidiene. De asemenea, peştele sănătos, cum este scrumbia despre care vorbim astăzi, protejează vederea datorită vitaminei A pe care o conţine.

O altă cercetare a scos la iveală că peştele poate avea un rol important şi în protejarea sănătăţii plămânilor. S-a demonstrat că peşte consumat regulat poate ameliora simptomele astmului şi poate chiar să reducă riscul de apariţie a acestei probleme de sănătate.

Nu în ultimul rând, consumul de scrumbie, datorită acizilor graşi conţinuţi, ajută la prevenirea depresiei, a asteniei de primăvară şi a depresiei postpartum. Şi tot acizii graşi Omega 3 sunt responsabili de menţinerea sănătăţii creierului, prevenind sau încetinind declinul cognitiv şi afecţiunile asociate cu îmbătrânirea, cum este, de exemplu, boala Alzheimer, dar şi tulburările de deficit de atenţie în cazul copiilor, aşa cum este ADHD.

Consumul de scrumbie este indicat şi celor care se confruntă cu tulburări de tranzit intestinal. Există cercetări care arată că grăsimile polinesaturate previn inflamaţiile de la nivel intestinal, reducând astfel riscul de boala Crohn, colită ulcerativă sau alte boli inflamatorii intestinale.

Iar dacă simţi că pielea ta şi-a pierdut elasticitatea şi este din ce în ce mai uscată, nu ezita să mănânci mai des scrumbie. Datorită aceloraşi grăsimi nesaturate, dar şi a proteinelor conţinute, pielea ta îşi va reface stocul de colagen, redevenind flexibilă şi luminoasă, iar simptomele cauzate de eczeme sau psoriazis vor fi cu mult ameliorate.

Speram ca va placut articolul nostru legat de Scrumbie de Dunare.

Citeste si Afla Totul despre Biban si Stiuca. Suna Interesant?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.